Valls acollirà el pròxim 9 de maig el 2n Workshop d’Energia i Empresa
maig 2, 2017La venda d’entrades i abonaments per assistir a l’Ascó Jazz Festival va a bon ritme
juliol 4, 2017Prop de 100 representants del sector turístic i hoteler s’han donat cita al Tinglado núm. 4 del Port de Tarragona
Noms tan destacats com l’expert digital Genís Roca, l’enòleg Raül Bobet, la sommelier Meritxell Falgueras, el xef Eduard Xatruch i l’actriu i presentadora catalana, Ivana Miño, han el sigut els protagonistes de la trobada
Un showcooking en directe, a càrrec del xef Pep Moreno, ha posat punt i final a la cita turística d’avui
Tarragona, 22 de maig. El Patronat de Turisme de l’Ajuntament de Tarragona i Bamboo, Comunicació Estratègica entitats co-organitzadores de la 3a edició del Mediterranean Tourism Meeting (MTM), han celebrat el 22 de maig la 3a edició d’aquesta jornada de ponències i networking sobre el futur de la indústria turística a les nostres comarques davant de prop d’un centenar de representats del sector.
Durant la trobada s’ha posat de manifest els nous reptes i oportunitats que té per davant el sector turístic –especialment la Costa Daurada i l’àrea Mediterrània-, així com posar en valor el món del vi i la gastronomia de qualitat.
EL PROGRAMA
EL III MTM s’ha desenvolupat en tres blocs: el primer està relacionat amb les Smart Destinations i han participat especialistes en la matèria com Genís Roca, soci president de RocaSalvatella; Josep Ejarque, destination manager a Four Tourism (Itàlia) i assessor de turisme per les Nacions Unides; Daniela Freund, vicedegana de Relacions Corporatives i Ineternacionals de la Facultat de Turisme i Direcció Hotelera Sant Ignasi, de la Universitat Ramon Llull; i Javier Muniáin, gerent de Serveis Digitals Mediterranis a Telefónica.
El segon bloc ha tingut a veure amb l’enoturisme i el món del vi (tant present a la nostra província) i on han participat ponents com Jaume Gené, professor de Marketing de la URV i expert en markting vitivinícola; Raül Bobet, soci fundador i enòleg dels cellers Ferrer Bobet i Castell d’Encús; i la mediàtica Meritxell Falgueras, periodista i sommelier que ha guanyat el Premi Nas d’Or de Catalunya.
Per últim, el tercer bloc tracta de com aportar valor a una destinació turística a través de la gastronomia de qualitat, han participat ponents com Ramon Sentmartí, director gerent de PRODECA (Promotors d’Exportacions Agroalimentàries de la Generalitat de Catalunya); del xef Eduard Xatruch, propietari dels reconeguts restaurants Compartir (Cadaqués) i Disfrutar (Barcelona) –amb una estrella Michelin-; i el xef del restaurant Deliranto (Salou), Pep Moreno, qui ha posat el punt i final a la trobada amb un showcooking en directe. Durant el showcooking ha preparat en directe:
- Esferificació d’oliva amb anxova
- Cireres amb foie
- Rissotto de bacallà i carxofes a la parmesana
- Gelat de nitro-gintònic
Tot seguit, els assistents han pogut degustar aquestes i altres delícies elaborades pel xef en transcurs del còctel de networking.
ELS ANTECEDENTS
La primera edició es va celebrar a Salou l’any 2015 i va acollir bona part de representants del sector hoteler i turístic de la Costa Daurada. L’any passat, Sitges va acollir la segona edició davant de representants vinguts de l’entorn de Barcelona i la costa central catalana. En aquesta tercera edició, s’ha escollit Tarragona per ser la capital de la Costa Daurada i pel seu potencial com a receptor d’un turisme de qualitat i responsable amb l’entorn. La diferència principal amb les dos edicions passades és que enguany no només tindrà format de congrés, sinó que finalitzarà amb un showcooking en directe a càrrec d’un xef reconegut.
MÉS INFORMACIÓ
Els mitjans que vulgueu ampliar aquesta informació us podeu posar en contacte amb Mar Moragues de Bamboo, comunicació estratègica a través del correu mar@smartbamboo.es, visitar la web del Meeting
(http://mediterraneantourismmeeting.com/) i consultar les xarxes socials Linkedin i Twitter (@OEI_SmartCities) amb els hashstags #MTM i #MTMtarragona
ELS COL·LABORADORS
El III MTM està organitzat conjuntament per Tarragona Turisme i Bamboo, Comunicació Estratègica. Compta amb la col·laboració i el suport del Port de Tarragona, PepeBar, Atresmedia Radio, la Càtedra Tarragona Smart Mediterranean City de la URV i l’Open Energy Institute.