Els experts del 3r Workshop d’Energia i Empresa insten a accelerar la transició energètica i frenar el canvi climàtic
abril 19, 2018Gran èxit del IV Mediterranean Tourism Meeting a Tarragona davant un centenar de professionals del turisme
maig 30, 2018El simposi, que tindrà lloc el 24 de maig al Teatret del Serrallo del Moll de Pescadors
de Tarragona, permetrà reforçar l’estratègia de futur del sector turístic
Tarragona, 7 de maig. La tinent d’alcalde de Turisme i Pla Estratègic de l’Ajuntament de Tarragona, Inmaculada Rodríguez, i el president d’Open Energy Institute, Robert Moragues, han presentat avui, al Patronat de Turisme de l’Ajuntament de Tarragona, la quarta edició del Mediterranean Tourism Meeting (MTM), un simposi de referència en l’àmbit turístic que servirà per reforçar l’estratègia de futur de Tarragona en aquest sector. La jornada de treball, que tindrà lloc el pròxim 24 de maig al Teatret del Serrallo del Moll de Pescadors del Port de Tarragona, comptarà amb la participació de reconeguts especialistes que aportaran interessants propostes d’actuació per tal de diversificar l’oferta turística de Tarragona i intensificar la captació de turisme de qualitat.
El Mediterranean Tourism Meeting, organitzat conjuntament pel Patronat de Turisme de l’Ajuntament de Tarragona i Open Energy Institute, en col·laboració amb el Port de Tarragona, és un fòrum que, partint del concepte de smart city, remarca els valors del turisme intel·ligent, associats a dos distintius essencials del nostre territori, com són el món del vi i la gastronomia mediterrània. Aquestes dues apostes, aplicades a través de l’enoturisme i del gastroturisme, assoleixen cada cop més importància com a factor dinamitzador i potenciador de la indústria turística.
El Meeting, la secretaria tècnica del qual és responsabilitat de Bamboo Comunicació, es desenvoluparà durant tot el matí, a partir de les 9.30, quan hi haurà l’acte d’inauguració, presidit per la tinent d’alcalde de Turisme i Pla Estratègic, Inmaculada Rodríguez. La present edició s’estructura en quatre blocs: Turisme de Qualitat; Turisme i Smart Cities, binomi d’èxit; Món del Vi i Món de la Gastronomia. En el primer intervindran el director general del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) i doctor en Economia, Miquel Puig; el soci Travel, Hospitality, Leisure & Transport de Deloitte, Jorge Schoenenberger, i la Passenger Services Manager de BC Tours, Sara Aran.
El segon bloc, que serà presentat pel director de la Càtedra Tarragona Smart Mediterranean City de la URV, Santiago Castellà, comptarà amb la presència de Carmelo Torres, gerent d’Almería Turística, i Rosa María Sanchis, gerent de Ferrovial Servicios, Departament Smart Cities. A continuació, arribarà el torn per a la taula dedicada al Món del Vi, on estaran Elias Gil, propietari de Les Vinyes del Convent d’Horta de Sant Joan, i Merche Dalmau, propietària i gerent de Clos Galena.
El bloc gastronòmic estarà protagonitzat per Jaume Drudis, xef del Restaurant Bruixes de Burriac i director gastronòmic d’Unilever per Europa, i pel cap de sala i copropietari del restaurant tarragoní del Serrallo Ca l’Eulàlia, Òscar Gurrea. Finalment, el secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font, farà la intervenció de clausura.
Inscripcions gratuïtes
La participació en el Mediterranean Tourism Meeting és gratuïta i només cal fer una inscripció a través de la web de l’esdeveniment (http://mediterraneantourismmeeting.com/) o mitjançant un correu electrònic a l’adreça inscripcion@openenergyinstitute.com. La jornada conclourà amb una degustació de vermut, també gratuïta, cortesia del celler Yzaguirre.
Els assistents que així ho desitgin tenen l’oportunitat de participar en un dinar de networking que se servirà al Tinglado 1 del Moll de Costa del Port de Tarragona, on podran intercanviar punts de vista i explorar noves oportunitats de negoci. Aquest dinar opcional té un preu de 40 euros per persona.
Sobre el Mediterranean Tourism Meeting
El IV Mediterranean Tourism Meeting està organitzat conjuntament pel Patronat de Turisme de l’Ajuntament de Tarragona i Open Energy Institute (OEI), en col·laboració amb el Port de Tarragona, Ferrovial Servicios, Onda Cero, la Càtedra Tarragona Smart Mediterranean City de la URV i Vermut Yzaguirre. La jornada permetrà impulsar accions per captar turisme de qualitat, recolzat en bases tan sòlides del nostre territori com la gastronomia i l’enologia. Els especialistes que formen part de la quarta edició del Meeting oferiran idees, amb l’objectiu de traçar el camí que Tarragona i la seva zona d’influència ha de recórrer per reforçar el seu atractiu turístic. I aquestes passes s’han de fer en un context en què és necessari racionalitzar els recursos, tant aquells que s’inverteixen des de les administracions com els que provenen del sector empresarial i emprenedor. La finalitat d’aquest congrés és posar de manifest els nous reptes i oportunitats que té per davant el sector turístic i proporcionar les claus per augmentar la seva competitivitat.
Sobre Open Energy Institute (OEI)
L’OEI és una associació que neix a Tarragona el 2013 com a iniciativa independent, de caràcter privat, que es constitueix com un espai d’anàlisi i reflexió sobre la contribució de l’energia al benestar, per poder assolir un futur socialment eficient. Pretén promoure el debat social i actuar com un centre de pensament, així com un motor dinàmic d’activitats tals com fòrums, congressos, jornades o dinars-col·loqui, per promoure l’eficiència energètica. A aquesta motivació central vinculada a l’energia s’ha afegit els darrers anys l’interès per dinamitzar la indústria turística dins dels conceptes de ciutat intel·ligent i turisme de qualitat, valors que estan recollits en les activitats del Mediterranean Tourism Meeting